You must login (registrovat) to review.
Od: Zikmund Přihlášen [Nahlásit]
Datum: 22.07.12 21:37 Název: Popisujme!

Jak začít? Znáš ten pocit "Musím něco důležitého sdělit, ale vypadlo mi to?", tak ten teď mám. Ale zpátky k článku, jakožto ilustrátor/nepřítel Green peace oceňuji rady a tzv. tutoriály lidí, kteří "většinu času" vědí, co dělají. Nebo lépe řečeno: „Kdybych býval byl věděl toto tehdy, ušetřilo by mi to spousty námahy. A teď jako chápavá a milující osoba, předám své zkušenosti ostatním, aby se netrápily." a něco realističtějšího: „Moje oči, zač mě temná vesmírná sílo, trestáš? Radši napíšu něco, aby si to po sobě aspoň přečetli!"
 Oceňuji je, protože jako amatérský autor fanfiction pro pobavení, mně osobně takovéto rady pomáhají posunout moji práci o level výš (no…jak kdy, ale to je zapříčiněno moji vlastní, ehm, neschopností.) Ale i přesto, jakožto člověk velice zvědavý, rád zjišťuji jak se zlepšit. A jsem velmi rád, když objevím někoho, kdo se podělí o zkušenosti.
Samozřejmě, si tento článek zcela jista přečetli lidé, kteří si řekli: „ Kdo si myslí, že je?! Popis? Logika? Mé povídky jsou geniální díla, zlepšovat se nepotřebuji, kdybych chtěl/a můžu srát barevnou duhu!“
Potom jsou lidé, kteří to vezmou v potaz a zamyslí se nad tím.
A pak existují, lidé, kteří opravují povídky, a hlavou tlučou do stolu, když narazí na duhového autora. A mám pocit, že jsem odbočil od tématu… Oops, no nic no, mazat to už nebudu.
Jen poslední věc: „Děkuji Zisi, mně osobně to pomohlo.“
-----------------------------------------------------------------------

Pokud budou negativní a protestní odezvy vůči duze, směřujte svoji zuřivost ke mně J S láskou Zikmund.

Odpoveď autora:

Zikouši - sexouši! Jak dlouho jsi mi nenapsal? Cítím se uražena.
Tak jo, dobrý, je ti odpuštěno. Můj maličký tutoriálek tě doufám pořádně nakopl a posunul tě víc jak o jeden levl (takže na mě teď můžeš dozajista hezky z výšky čůrat *angel smile*) (A ty to určitě uděláš, jak já tě znám).
A teď k duhovým autorům. Víš ty co, už jsou mi docela ukradení. S Waykou (příště pod přezdívkou Big Boss >BB<) jsme došly k tomu, že si takoví lidé vytvoří svůj kroužek, kdy autor A napíše povídku, okomentují ji autoři B, C, D, E stylem: To bylo cool, skvěle jsem si to užila, chci další, to je tak napínavýýý! a ani si tu povídku nepřečtou. Takový komentář umím napsat taky. A nestojím o ně. Nepotřebuju se přidávat do klubu kroužkových autorů. Duháči, hnusáči! (Ne, Zikouši, já jsem king v odbíhání od tématu).
A zpět ke komentáři. Díky, díky, díky! :)

Od: Vertical Přihlášen starstarstarhalf-star [Nahlásit]
Datum: 09.07.12 9:01 Název: Popisujme!

Původně jsem ti psala důvod, proč si myslím, že se to nehodí, ale kašlu na to a řeknu to takhle. Já sama píšu druhým způsobem, ale nepřevlíkám postavy lusknutím prstu, to zase ne.   Moje povídky obsahují opravdu malé množství (někdy vůbec) přímé řeči.  Ono záleží na autorovi, který když to umí podat, může to napsat, jak chce (u sebe si moc jistá nejsem). Třeba i prvním způsobem, ale záleží na délce povídky, kterou zvolí a o čem postavy budou mluvit, protože vybírání pomněnkově modrého trička a nebesky modrého nátělníku asi moc čtenářů nebude bavit.

Chápu, jak to myslíš. Největší počet autorů píše třetím způsobem, ale musí se stále brát v potaz, jak dlouhou píše povídku, jaký zvolí žánr (i to hraje roli… u akčních věcí by asi nešlo psát pouze, co si říkají a jak kde co vybouchne, ale popis by tam nějaký musel být), u tohohle rozhoduje spousta věcí. Je pravda, že naučit si autory, aby měli aspoň nějaké podvědomí, že to tam v některých případech má být, je dobrá věc… ano oceňuji, že si to napsala a třeba to i pomůže, ale nesmí se zapomenout, že existují i takový šmejdští autoři, kteří píšou jen popisové kraviny (a kam bohužel spadám i já).

Myslím si, že často není problém ani nedostatek nebo nadbytek popisu (myslím začínající autory), ale jejich problém s orientací v textu (hůř, když to dělají ti staří). Nedávají si pozor, co píšou a pak to dopadá, jak si psala… triko-> šaty a jen čtenář kroutí hlavou, protože by to chtěl umět taky. V tomhle je podle mě největší kámen úrazu, že si hrají tak nepředstavitelně s postavami, že to ztrácí tu realističnost, kterou by to mělo mít. A popravdě změna oblečení a nebo barvy očí, která se stala jen tak ze vzduchu o kapitolu, nedej Bože o pár řádků níž, je často to nejmenší.

Odpoveď autora:

Naprosto souhlasím. Každý autor bere povídky jinak a tudíž píše i jiné množství popisů. Jsou dobré povídky, v nichž bys nenašla ani jednu přímou řeč, co dobré, zatraceně dobré. Tohle je prostě jen orientační článek, od kterého se může autor odrazit, pokud má probléms popisem. (Já si tak nějak plynule procházím všemi stádii a doufám, že se to zarazí na správném místě)
Takže asi tak. Nesnažím se poučovat (moc) a je mi krapet hloupé, jestli to tak vyznělo (-_-"), ale někomu to pomůže (soufám). Samozřejmě u něčeho, jako je popis, jde hlavě o to, jak to vidí autor sám. Takže vlastně ani nejde napsat obecnou poučku. (pro boha, kéž by to šlo...)